30.maijā Talsu novada Vakara un neklātienes vidusskolas audzēkņiem notika aktivitātes ar tūrisma elementiem “Rocežos”, Laidzes pagastā, Talsu novadā.

Pasākuma mērķis: Veicināt veselīgu, aktīvu atpūtu pie dabas iepazīstoties gan ar tūrisma elementiem, gan ar prasmēm sadarbībā, mērķtiecībā, atbildībā. Pasākuma dalībnieki: 10.c un 11.c klases audzēkņi, pedagogi un vecāki.

Pasākumu vadīja “Veselību veicinoša izglītības iestāde” skolas koordinatore Ineta Pugoviča un skolas jauniešu pašpārvalde, tās konsultante – pedagogs Santa Krūmiņa.

Aktivitātes atsauksmes:

1.Šādu dienu vajadzētu 4x – katrā gadalaikā vienu!

2.Brīvais laiks varēja būt garāks, daudzveidīgāks, bet kopumā ok.

3.Vecāki kā dalībnieki varēja būt drosmīgāki- lielākā skaitā kā dalībnieki.

4.Ļoti patika taures – pārgājiena ceļu nemanījām, tas izlikās īss. 5.Paldies,ka tik karstā laikā atļāvāt nopeldēties.

Pasākuma norises:

Aktivitātes

Aktivitātes apraksts un atspoguļojums

1. Pāriešana pār baļķi.

Līdzsvars ir cilvēka spēja saglabāt stabilu ķermeņa stāvokli. Līdzsvara orgāns ir auss, kurā atrodas receptori, kas uztver ķermeņa un tā atsevišķo daļu stāvokļa maiņu telpā, kā arī pārmaiņas ķermeņa kustības virzienā un ātrumā. Līdzsvars ir koordinācijas izpausmes forma, kas norāda uz cilvēka spēju kontrolēt un saglabāt ķermeņa stāvokļus un pozu, kā arī ķermeņa pozas stabilitāti dažādu motoro darbību laikā. Laba līdzsvara sajūta palīdz koordinēti veikt kustības, justies droši, pasargā no traumām, veido staltu stāju un pārliecību par sevi.

2. “Purvs” – komandas, sadodoties rokās, pārvietojas pa “ciņiem”. Ikviena mērķa sasniegšanai ir vajadzīgs labs atspēriena punkts – izglītība kā personības izaugsmes balsts; fiziskā sagatavotība- veselam, ziedošam, spēcīgam organismam un sadarbības prasmes – īstā laikā pasniegta roka, sajusts drauga plecs, lai noturētos, lai nepazustu, lai būtu!

3. “Tunelis “ –  tupus, rāpus pārvietojas pa agroplēvi tā, lai to nesabojātu un ļautu pa “tuneli” pārvietoties arī saviem komandas biedriem.

 Veseliem cilvēkiem pārvietošanās notiek dabiski. Par to nedomājam un jūtamies laimīgi kustībā. Liela vērtība ir  novērtēt to, kas dotajā  brīdī mums  pieder ( izglītība, prasmes, draugi, lietas u.c.) un kurā vietā  dotajā brīdī atrodamies.
4. Telts celšana. Tiek saņemta brezenta, kalna kāpēju mugursoma ar uzrakstu “Pamirs”. Jāveido radošais stāstījums par saņemto mugursomu ( kur tā bijusi, kam un kāpēc to izmantoja). “Iepazīšanās” ar padomju laika brezenta telti, sadarbībā veidojam prasmi uzcelt telti tā, lai telts kalpotu arī lietus laikā.
5. Ugunskura veidošana un aizdedzināšana. Uguns ir viena no četriem pasaules pamatelementiem jeb četrām stihijām, kas ietver zemi, ūdeni, gaisu…Uguns simboliskās krāsas ir sarkana un oranža, tās virziens ir dienvidi, tā ir saistīta ar siltiem laika apstākļiem, tās gadalaiks ir vasara, bet simboliskā forma ir trīsstūrveida un ar asiem stūriem.  Uguns vēsturiski vairākām tautām simbolizē sauli, gaismu, saules ceļu, kā arī aizsardzību.
6. Ūdens bļoda ar ūdeni ugunskura uguns slāpēšanai. Uguns un ūdens tiek uzskatīti par salīdzinoši spēcīgākām stihijām, tāpēc tās vienmēr ir jākontrolē. Par drošu, sakoptu vidi sev un apkārtējiem ceļojumos, pārgājienos!

7. Paziņojums ar taures un hēlija balonu palīdzību par apgūtajām zināšanām un prasmēm aktivitātēs.

Tauru skaņās, kad viļņojas gaiss…

 

8. Kopēja atpūtas pauze.  
9. Brīvais laiks spēlējot volejbolu un basketbolu.  
10. Aktivitātes noslēgums un mājupceļa pārgājiens. Skolas padomes vadītāja Žanete Duboviča katram dalībniekam izsniedz Latvijas Tautas Sporta Asociācijas dāvinājumu.

11. Pasākuma drošības sajūtu stiprināja PII “Sprīdītis” medicīnas māsa Jana Birnbauma.